Følgende rengøring skal være foretaget ved fraflytningen:
- Skabe (ud- og indvendig)
- Skuffer
- Vinduer (ud- og indvendig)
- Vinduesfalser
- Radiatorer
- Komfur (også BAGVED)
- Emhætte (husk også rengøring af filteret i emhætten)
- Køleskab/fryser (også BAGVED)
- Døre
- Gerigter/dørkarme + kontakter
- Fodlister
- Gulve
- Trælofter skal vaskes ned
- Sanitet (rengøres og afkalkes)
- Spejle
- Fliser
- Fjerne klistermærker m.m. på fliser, spejle, døre og låger
- Selvklæbende hyldepapir fjernes
- Søm, skruer m.m. fjernes fra loft, vægge og træværk. Men sømhuller må IKKE spartles
- Kælderrum
- Egne hvidevarer skal være fjernet
- Skur rengøres og tømmes
- Gulvtæpper skal være fjernet
- Gardiner/persienner samt beslag skal være fjernet
- Elektronisk nøgleboks nedtages – kontakt kommunen
Følgende skal være foretaget i haven ved fraflytning:
- Alle bede og hække luges for ukrudt
- Plænen kantes mod bede, hække og terrassen
- Terrasse/fliser rengøres for ukrudt/mos
Såfremt du selv istandsætter, er følgende MEGET vigtigt:
- At du kontakter ejendomsfunktionæren inden du går i gang
- At du kan dokumentere at det er korrekt maling, der er brugt (kontakt ejendomsfunktionæren for at få oplyst farvekoder mm.)
Såfremt du har løsdele, som skal overdrages til ny lejer, skal både du og den nye lejer udfylde blanket ”overdragelse af løsdele”, som du får tilsendt på mail sammen med bekræftelse på opsigelse. Blanketten afleveres til boligforeningen, når begge parter har underskrevet. Økonomisk mellemværende vil være boligforeningen uvedkommende.
Har du spørgsmål til ovenstående, er du velkommen til at kontakte ejendomsfunktionær
Ivan R. Lauridsen på telefon 79 30 18 88 - Træffes alle hverdage mellem kl. 7 - 9